NightwarriorSWE Moderator
Registrerad : 11-07-06 Inlägg : 92 THIS Points : 5004 Respekt : 2
| Rubrik: Battlefield 3 - Officiella tråden tis aug 02, 2011 9:02 pm | |
| Hej, Battlefield 3 släpps i slutet av oktober, jag är sjukt hypad på det. Screenshotsen avslöjar ursnygg grafik och om jag läste rätt/minns rätt så skulle BF3 ha stöd för 128 spelare online (!) Har jag fel blir det säkert skapliga 64 spelare online - vilket skulle passa perfekt för klanen när den blir större. Vi kan spela nagelbitande bataljer i storleksproportioner av Andra Världskriget. ^^ (förutsatt att alla eller åtminstone många har BF3, sannolikheten är nog inte så stor) I vilket fall som helst tänker jag köpa det. Det är gjort av svenska DICE, för svenska spelare Hare bra | |
|
Untouchablex7 Administratör
Registrerad : 11-07-06 Inlägg : 127 THIS Points : 4919 Respekt : 2
| Rubrik: Sv: Battlefield 3 - Officiella tråden tis aug 02, 2011 9:44 pm | |
| | |
|
SWEKnifeStalker Moderator
Registrerad : 11-07-06 Inlägg : 92 THIS Points : 5002 Respekt : 1
| Rubrik: Sv: Battlefield 3 - Officiella tråden tis aug 02, 2011 9:46 pm | |
| låter coolt ^^ skaffar nog det inom minst ett halvår xP | |
|
NightwarriorSWE Moderator
Registrerad : 11-07-06 Inlägg : 92 THIS Points : 5004 Respekt : 2
| Rubrik: Sv: Battlefield 3 - Officiella tråden mån aug 08, 2011 8:55 am | |
| Hade fel, det är 64 spelare som stödjs. Men minns klart och tydligt att jag läste 128 spelare :S Forskat lite grann på BF3 och stämmer uppgifterna så kommer dessa funktioner & innehåll att finnas med: * Finns single player kampanj, co-op kampanj och multiplayerläge
* Spelare kan dra stupade soldater till skydd och hela dem.
* Liggläget är tillbaka
* Helt ny spelmotor, Frostbite 2
* Destruction 3.0 introduceras, vilket innebär att ännu fler saker/föremål kan skadas och skadas på fler olika sätt om ni förstår. T.ex om man skjuter en AT mot en vägg kanske det blir ett stort hål format efter projektilen och skjuter man tre salvor med tanken raserar hela huset. (I BFBC2 kunde bara vissa väggar skadas och bara på ett sätt.)
* Ljudet kommer att bli grymt. DICE har världens bästa ljudteam och läste att de hade bland annat 60-70 olika ljud för ett m14 vapen. Ljudteamet har dessutom varit på militärfält och tagit upp ljud från tanks och andra fordon.
Förutom detta kommer förhoppningsvis fler överraskningar EDIT: Källa! | |
|
Untouchablex7 Administratör
Registrerad : 11-07-06 Inlägg : 127 THIS Points : 4919 Respekt : 2
| Rubrik: Sv: Battlefield 3 - Officiella tråden mån aug 08, 2011 9:13 am | |
| - NightwarriorSWE skrev:
- Hade fel, det är 64 spelare som stödjs. Men minns klart och tydligt att jag läste 128 spelare :S
Sa ju det! Hursomhelst, spelet ser äckligt snyggt ut, riktig kvalité på det! Hoppas bara det kommer fler vapen än i 2:an :/. Asså har du sett när man salverar väggar? Förutom att det går i sönder då; Det kommer rök på ett väldigt varierat och exceptionellt sätt. Dessa programmerare har säkert algoritmer för ALLT inom vardaglig fysik... | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Battlefield 3 - Officiella tråden | |
| |
|